• Wychowanie do patriotyzmu

    Wychowanie do patriotyzmu

    „Dziecko jest jutrem. Ono będzie pracownikiem, będzie obywatelem, będzie prawodawcą, ale czekać trzeba. Cierpliwie czekać. Czujnie czekać (...). Trzeba uświadomić sobie wagę, ciężar sprawy –wartość jej, cenę....” – Janusz Korczak
  • Wychowanie przez edukację

    Wychowanie przez edukację

    „Nie takie ważne, żeby człowiek dużo wiedział, ale żeby dobrze wiedział, nie żeby umiał na pamięć, a żeby rozumiał, nie żeby go wszystko troszkę obchodziło, a żeby go coś naprawdę zajmowało.”
  • Integracja rodzinna

    Integracja rodzinna

    „Dodatni wpływ na dziecko jest ważniejszy niż nauczenie abecadła”. - Lucy Maud Montgomery
  • Wychowanie przez sztukę

    Wychowanie przez sztukę

    „Nie brak u nas troski o niepokój twórczy artystów”. - Stanisław Jerzy Lec
  • Wydarzenia

    Wydarzenia

    „Ciepłe serce wzbogacone otwartością rąk czyni ze zwykłych sytuacji, wydarzenia do których cudownie jest wracać we wspomnieniach...”
  • Młode talenty

    Młode talenty

    „Talent był i pozostanie darem, za który odpowiadają wszyscy, choć otrzymuje go tylko jednostka”. - Krzysztof R. Jaśkiewicz
  • Wychowanie religijne

    Wychowanie religijne

    „Bądźmy chrześcijanami nie tylko w skrytości serca, przy zamkniętych drzwiach domu, w kruchcie kościelnej, ale też na ulicy, w biurze, w warsztacie fabrycznym, na roli i tylu innych miejscach, gdzie żyje i pracuje człowiek”. Prymas Polski, Kardynał Stefan Wyszyński
  • Wychowanie przez zabawę

    Wychowanie przez zabawę

    "Nie to ważne w co się bawić, a jak i co się przy tym myśli i czuje. Można rozumnie bawić się lalką, a głupio i dziecinnie grać w szachy. Można ciekawie i z fantazją bawić się w straż, pociąg, polowanie, w Indian, a bezmyślnie czytać książki." - Janusz Korczak
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Smerfy w Operze i Filharmonii Podlaskiej

Grupa 4-latków Smerfy dnia 20 września 2018 roku wzięła udział w warsztacie muzycznym „Drzwi do świata muzyki”, który wprowadził przedszkolaków w magiczny świat dźwięków. Podczas zajęć uczestnicy wspólnie poszukiwali kluczy do zaplanowanych zabaw muzycznych.

Po odnalezieniu w przestrzeni opery klucza wiolinowego i basowego dzieci ułożyły własne klucze i przeszły po nich w sposób symboliczny, otwierając zamki pierwszych drzwi do świata muzyki. W dalszej części warsztatu uczyły się rytmów, wystukiwały i powtarzały różne rytmy.  W czasie zabaw dzieci poruszały się w rytmach proponowanych przez edukatorów, jak również podawały swoje propozycje rytmów, które znają z otaczającego świata (pociąg, zegar, bicie serca). Szukają odpowiedzi na pytania o to, czym jest cisza, a czym dźwięk, jakie dźwięki nas otaczają, czy wpisane są w nie emocje, czy mają na nas wpływ, wywołują reakcje, uczucia. Dzieci poznały także pojęcia: pauza, klucz wiolinowy, dyrygent, batuta, orkiestra, chór, klucz basowy, pięciolinia. Więcej nie będziemy zdradzać, szczerze polecamy te warsztaty wszystkim dzieciom. Niedługo ponownie zawitamy w OiFP na kolejnych zajęciach muzycznych.

Zobacz zdjęcia